محل لوگو

مقایسه گوشی xiaomi mi 9 و mi 9 se


گوشی Mi 9 se را می توان نتیجه سیاست های شرکت شیائومی برای پوشش سلیقه ها و بودجه افراد مختلف دانست، این سیاست با معرفی گوشی xiaomi mi 8 se در کنار می 8 شروع شد و با استقبال بسیار خوب از آن ادامه یافت.

شیائومی همانند اکثر برند های موبایل وقتی که نسخه لایت یا ارزان قیمت تری از پرچمدار های خود را معرفی میکنند از بالا گرفته تا پایین همه قطعات آن را با مدل های ارزان تر عوض میکنند نیست، مهمترین تفاوت بین این دو گوشی را میتوان در چیپست پردازشی خلاصه کرد و در بیشتر موارد مانند صفحه نمایش ، بدنه یا دوربین اصلی شاهد تغییر کیفیتی در این دو گوشی نخواهیم بود.

اگر تصمیم به خریدن mi 9 یا mi 9se دارید بهتر است این مقایسه را بخوانید

شیائومی برای پوشش سلیقه ها و بودجه افراد سیاست های خاصی را دنبال می کند و بسته به آن محصول مناسب ارائه می دهد. گوشی می 9 اس ای شیائومی نمونه بارز این سیاست بود و با استقبال خوبی مواجه شد و این گوشی در کنا می 8 عرضه شد. تفاوت این دو گوشی شیائومی را می توان در چیپست آن خلاصه کرد و در سایر قطعات مثل صفحه نمایش، دوربین اصلی و یا بدنه تغییر کیفیتی وجود ندارد. اگر قصد داری

خرید گوشی شیائومی

 

ظاهر گوشی شیائومی xiaomi mi 9 و mi 9 se

گوشی Mi 9 se از نظر طراحی و متریال به کار رفته در آن تفاوت خاصی با mi 9 ندارد و بیشتر تفاوت در اندازه و وزن این دو گوشی خلاصه میشود. گوشی Mi 9 se با وزن 155 گرمی و صفحه نمایش 5.97 اینچی را میتوان انتخاب بسیار خوش دست تر و جمع و جور تری نسبت به mi 9 با وزن 173 گرمی و صفحه نمایش 6.39 اینچی دانست

هر دوی این گوشی ها دارای صفحه نمایش لبه تا لبه و به عبارتی بی حاشیه میباشند که این روز ها بیشتر از همه روی بورس قرار دارد و هر شرکتی با کمتر کردن حاشیه های گوشی خود سعی بر تصاحب لقب " کم حاشیه ترین " را دارد ، اگر چه mi 9 یا mi 9 se جزو این دسته یعنی کم حاشیه ترین نیستند ولی همچنان جزو بهترین های بازار به حساب می آیند.

دوربین سلفی در بریدگی قطره مانند بالای صفحه نمایش جای داده شده است ،خبری از face unlock با سنسور مادون قرمز همانند نمونه ای که در mi8 وجود داشت در این سری نیست و کاربر فقط باید به فیس آنلاک با دوربین سلفی اکتفا کند.

بدنه شیشه ای زیبا در قسمت پشتی نیز نتیجه تلاش های شرکت شیائومی برای هرچه زیباتر کردن این گوشی می باشد.

در این قسمت شاهد حضور دوربین های 3 گانه در هر دو گوشی هستیم، یعنی سنسور اصلی به همراه دو سنسور واید و تله فوتو که بیشتر از این که کاربرد داشته باشند برایشان تبلیغ شده است.

سنسور فینگرپرینت اولتراسونیک یا به عبارتی مافوق صوت در این سری حضور دارد، این سنسور عملکرد دقیق و سریعی دارد ، لازم به ذکر است که هیچ تفاوتی بین سنسور فینگرپرینت در mi 9 و mi 9 se وجود ندارد.

 

صفحه نمایش گوشی xiaomi mi 9 و گوشی mi 9 se

همانطور که در بخش قبل گفتیم تفاوت در بخش صفحه نمایش این دو گوشی به سایز آن ها خلاصه میشود. گوشی Mi 9 از صفحه نمایش 6.39 اینچی با رزولوشن fullhd + استفاده می کند در حالی که این رقم در mi 9 se به 5.97 با همان روزولشن میرسد

روشنایی ثبت شده برای این دو گوشی طبق اعلام شرکت سازنده حدود 600 نیت میباشد که از این حیث نمیتوان از هیچکدام ایرادی گرفت . پنل های amoled به دلیل غلیظ بودن رنگ مشکی کنتراست اعجاب انگیزی تولید میکنند، لذا محتوای به نمایش درآمده در این پنل ها از سایه کمتر و رنگ های غلیظ تری برخوردار هستند.

باتری گوشی mi 9 و mi 9 se

در بخش باتری xiaomi اگرچه همانند باتری های 4000 میلی آمپر ساعتی موجود در میان رده هایش برای این دو گوشی سنگ تمام نگذاشته است ، اما نتیجه این انتخاب نیز آنقدرها هم بد نشده است

Xiaomi mi 9 از باتری 3300 میلی آمپر ساعتی استفاده میکند در حالی که mi 9se از باتری 3080 ملی آمپر ساعتی بهره می برد.در بخش دوام باتری باید بگوییم تفاوت چندانی بین دوام باتری در این دو گوشی وجود ندارد ولی با چند اپسیلون اختلاف ، می9 برنده این رقابت است اما کار در اینجا به پایان نمی رسد.

گوشی Mi 9 علاوه بر باتری اندکی بهتر از فست شارژ بسیار سریع تر و همچنین ویژگی وایرلس شارژینگ بهره می برد.فست شارژ 27 واتی xiaomi mi 9 در مقابل فست شارژ 18 واتی xiaomi mi 9 se قرار دارد.

بر اساس تست های گرفته شده سرعت شارژ 0 تا 100 در می 9 به حدود 60 دقیقه و در mi 9 se به حدود 90 دقیقه میرسد ،با این وجود باز هم سرعت آن از پرچمدار هایی نظیر galaxy s10 یا iphone xs max بسیار بهتر است.

سخت افزار گوشی شیائومی mi 9 و mi 9 se

با سرعت روز افزون تکنولوژی اسمارت فون هایی که امروزه در قالب میان رده یا پرچمدار تولید میشوند مشکلاتی نظیر لگ ، کندی ، هنگ که سال های پیش در اکثر گوشی ها دیده میشد را ندارند ، بنابراین با خیال راحت گوشی خود را انتخاب کنید مگر اینکه قصد انجام بازی های سنگین و باکیفیت داشته باشید.

میرسیم به مهمترین بخش مقایسه این دو گوشی یعنی سخت افزار که علت اصلی تفاوت قیمت این دو گوشی را نیز بیان می کند. Xiaomi mi 9 از چیپست اسنپدراگون 855 کوالکام بهره میبرد ، که سریع ترین و بهترین چیپست ساخت این شرکت تابه حاال می باشد.

در مقابل xiaomi mi 9 se از چیپست اسنپدراگون 712 استفاده میکند ، اگرچه سرعت و قدرت آن به نمونه موجود در mi 9 نمیرسد ولی میتوان گفت بهترین چیپست میان رده موجود در بازار می باشد.

در هر صورت اگر گیمری هستید که برای آمدن بازی های جدید شبانه روز به انتظار مینشیند یا آنقدر از گوشیتان کار میکشید که دیگر توانی برایتان باقی نمیماند بهتر است mi 9 را برگزینید.

در غیر این صورت mi 9 se میتواند کاملا نیاز شما را مرتفع کند.گرچه اسنپدراگون 712 نیز توانایی اجرای راحت سنگین ترین بازی ها را دارد اما تجربه ای که اسنپدراگون 855 به شما میدهد کاملا متفاوت است.

دوربین گوشی شیائومی mi 9 و گوشی mi 9 se

همانطور که در مقدمه گفتیم xiaomi mi 9 تفاوتی با mi 9 se در دوربین اصلی ندارد ، در واقع سنسور اصلی هر دو گوشی imx 586 سونی میباشد. از دیگر ویژگی های این سنسور میتوان به رزولوشن 48 مگاپیکسلی ، گشودگی دیافراگم f 1.8 و سایز پیکسل 0.8 میکرومتری اشاره کرد.

از قابلیت های این سنسور میتوان به ترکیب پیکسل های مجاور و ارایه عکس خروجی با کیفیت 12 مگاپیکسل و سایز پیکسل 1.6 میکرون اشاره کرد که بدین تربیت کیفیت و نورگیری عکس خروجی نیز بالاتر میرود

دو سنسور دیگر نیز در هر دو گوشی شیائومی مورد مقایسه وجود دارند ، سنسور واید و تله فوتو . می9 از سنسور واید 16 مگاپیکسلی به همراه سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی که به منظور ثبت تصاویر با زوم اپتیکال 2 برابر گرفته میشود استفاده می کند. این عدد در mi 9 se به تربیت به 13 و 8 کاهش پیدا میکند

 

جمع بندی

Mi 9 se با اختلاف قیمت حدود 2 میلیون و پانصد هزارتومنی نسبت به می9 میتواند جایگزین این گوشی در همه موارد باشد ، البته اگر تشنه قدرت و سرعت بیشتر هستید هیچ چیزی نمیتواند جای یک پرچمدار تمام عیار را پر کند

رنگ های گوشی xiaomi mi 9

گوشی mi 9 se

 

منبع : فروشگاه اینترنتی گوشی موبایل بنگ گود

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 110

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما